Diety

Nasze diety

(1000, 1200, 1500, 1800 kcal)

Dieta Redukcyjna to doskonały wybór dla osób które mają mniej aktywności fizycznej w ciągu dnia, a chcą w racjonalny sposób zredukować lub utrzymać na odpowiednim poziomie swoją masę ciała dbając jednocześnie o zdrowie i samopoczucie. Jest to zbilansowana dieta, pokrywająca zapotrzebowanie organizmu na wszystkie niezbędne składniki pokarmowe, witaminy i mikroelementy.
Na jej menu składają się naturalne i nieprzetworzone produkty wysokiej jakości: węglowodany przede wszystkim o niskim indeksie glikemicznym, takie jak pełnoziarniste makarony i pieczywo, brązowy ryż czy też gruboziarniste kasze, białko pochodzące z chudych mięs i ryb oraz produktów mlecznych, jaja, zdrowe tłuszcze takie jak masło kokosowe, oliwa z oliwek, olej lniany, migdały czy olej z awokado, orzechy, nasiona, kiełki, warzywa i niektóre owoce oraz duże ilości błonnika.
Dieta redukcyjna to całkowite przeciwieństwo wszystkich diet cud, które były Ci znane do tej pory. Jej podstawowym założeniem jest obniżenie kaloryczności całodziennego jadłospisu o 500-1000 kcal poniżej całkowitego zapotrzebowania organizmu na energię. Ilość kalorii, o jaką należy obniżyć wartość energetyczną posiłków, jest zależna od wyjściowej masy ciała, czyli od stopnia nadwagi lub otyłości. Dieta redukcyjna opiera się na zasadach zdrowego żywienia i jest raczej wzorem stylu życia, niż kolejną propozycją niemożliwą do realizowania w dłuższym okresie.

PRZYKŁADOWE MENU:

I Śniadanie:

Pudding chia z musem malinowym

II Śniadanie:

Kanapka z pastą z tuńczyka

Obiad:

Kurczak po tajsku z ryżem i grillowanymi warzywami

Podwieczorek:

Zupa krem brokułowy z orzechami

Kolacja:

Sałata z cieciorką i kiełkami fasoli mung

Zamów!
(2000, 2500, 3000, 3500 kcal)

Dieta Sport to propozycja dla osób uprawiających sport wyczynowo, rekreacyjnie, tancerzy oraz innych osoób o zwiększonej aktywności fizycznej, które mają na celu utrzymanie lub przyrost masy mięśniowej a także zwiększenie siły i wytrzymałości mięśni. W jej menu występują posiłki z wyższą zawartością białka oraz węglowodanów złożonych. Głównym źródłem białka jest przede wszystkim wysokiej jakości chude mięso, a także produkty roślinne. Ograniczony do minimum jest tłuszcz zwierzęcy.
Ten system żywieniowy skierowany jest przede wszystkim do osób, których zapotrzebowanie na energię i makroskładniki jest wysokie bądź bardzo wysokie ze względu na rodzaj wykonywanego wysiłku fizycznego.

PRZYKŁADOWE MENU:

I Śniadanie:

Proteinowy omlet z szynką i warzywami

II Śniadanie:

Pasta z twarogu i makreli ze szczypiorkiem, pieczywo orkiszowe

Obiad:

Indyk w morelach z ryżem brązowym

Podwieczorek:

Zupa krem z pomidorów

Kolacja:

Penne pełnoziarniste z kurczakiem, fetą i szpinakiem

Zamów!
(1000, 1200, 1500, 1800, 2000 kcal)

Dieta Wege jest pozbawiona wszystkich gatunków mięsa, jego przetworów oraz ryb
i owoców morza.
W diecie znajdują się natomiast nabiał, jaja oraz roślinne źródła pełnowartościowego białka. Menu wegetariańskie zostało urozmaicone przez takie produkty jak tofu, humus, awokado, pestki, sery kozie, orzechy oraz wiele innych produktów.
Odpowiedni dobór menu oraz różnorodność posiłków w pełni pokrywają zapotrzebowanie na składniki niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu i zapewniają odpowiedni dzienny bilans witamin i składników mineralnych.
Dieta Wege jest optymalnym rozwiązaniem dla osób, które rezygnują na co dzień
ze spożycia mięsa z przyczyn zdrowotnych lub indywidualnych i jednocześnie chcą zredukować swoją masę ciała.

PRZYKŁADOWE MENU:

I Śniadanie:

Kanapka z wegańskim smalcem z białej fasoli

II Śniadanie

Jaglany pudding czekoladowy z daktylami i wiórkami kokosowymi

Obiad

Kasza pęczak z grillowaną cukinią i jarmużem

Podwieczorek

Krem z batatów

Kolacja

Azjatycka sałatka Vermicelli z orzechami ziemnymi

Zamów!
(1000, 1200, 1500, 1800, 2000 kcal)

Dieta Wege + Ryby w swoim jadłospisie zawiera ryby i owoce morza.
W diecie znajdują się również jaja, nabiał oraz roślinne źródła pełnowartościowego białka. Menu wegetariańskie z rybami zostało także urozmaicone przez takie produkty jak tofu, humus, awokado, pestki, sery kozie, orzechy oraz wiele innych produktów.
Odpowiedni dobór menu oraz różnorodność posiłków w pełni pokrywają zapotrzebowanie na składniki niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu i zapewniają odpowiedni poziom witamin i składników mineralnych.
Dieta odpowiednia także dla osób mających na celu redukcję masy ciała.

PRZYKŁADOWE MENU:

I Śniadanie:

Kanapka z pastą z soczewicy i słonecznika z papryką

II Śniadanie:

Twarożek ze szczypiorkiem, rzodkiewką i czarnuszką

Obiad:

Klopsiki z dorsza z kaszą gryczaną w sosie salsa i korniszonem

Podwieczorek:

owoce pod pełnoziarnistą kruszonką

Kolacja:

Grillowane tofu na sałacie z warzywami w sosie miodowo – musztardowym

Zamów!
(1200, 1500, 1800, 2000, 2500 kcal)

Ta grupa diet należy do tzw. diet eliminacyjnych.
Nasza oferta, w której mają Państwo do wyboru jedną z wymienionych diet skierowana jest przede wszystkim do osób cierpiących na: nietolerancje pokarmowe
w tym nietolerancję laktozy czy glutenu (celiakia), zespół jelita drażliwego, chorobę Crohna, niedoczynność tarczycy także z zapaleniem autoimmunologicznym typu HASHIMOTO, inne choroby autoimmunologiczne, wrzodziejące zapalenie jelita, przerost bakteryjny, nieszczelną śluzówkę. W praktyce każdy kto odczuwa problemy
z prawidłowym trawieniem produktów, które są powszechnie dobrze tolerowane odczuje poprawę na diecie eliminacyjnej. Mniej restrykcyjne wersje poszczególnych diet eliminacyjnych będą idealne dla osób po kuracjach syntetycznymi lekami (zwłaszcza antybiotyki), czy tych, którzy latami jedli przetworzone jedzenie.
Poniżej krótki opis każdej z diet:

Dieta paleo (zwana inaczej dietą człowieka pierwotnego) eliminuje pożywienie, którego nasi przodkowie nie jadali i do którego nasze ciała się nie dostosowały.
Współczesna dieta paleo składa się głównie z warzyw, owoców, jajek, orzechów, ryb, grzybów oraz mięsa, a wyklucza zboża, cukier i rafinowane oleje, a w niektórych przypadkach także rośliny strączkowe i nabiał. Naturalnymi konsekwencjami jest spożywanie mniejszej ilości soli, co dodatkowo pozytywnie odbija się na zdrowiu.
Oprócz przeznaczenia zdrowotnego służy również redukcji masy ciała a także jej utrzymaniu poprzez stabilizację.

Dieta bez glutenu jest przeznaczona dla osób, które ze swojego menu muszą lub chcą wyeliminować gluten. W diecie ograniczane są produkty będące źródłem glutenu, takie jak pszenica, jęczmień oraz żyto. W ich miejsce stosowane są bezglutenowe odpowiedniki bazujące np. na amarantusie, gryce, prosie czy ryżu.  Dieta skierowana jest przede wszystkim do osób, które mają na celu poprawę swojego stanu zdrowia oraz osób, które z różnych przyczyn chciałyby lub powinny zmniejszyć spożycie glutenu. Może okazać się pomocna w przypadku niektórych chorób autoimmunologicznych, sprzyja redukcji wagi a także jej podtrzymaniu w zależności od wybranej kaloryczności.
Mimo komponowania posiłków w oparciu o produkty bezglutenowe, ogromną dbałość o odseparowanie procesów technologicznych przygotowania posiłków diety bezglutenowej jak i utrzymywanie wysokiej świadomości naszych kucharzy, może pojawić się niewielkie prawdopodobieństwo wystąpienia śladowych ilości glutenu w niektórych posiłkach, dlatego nie rekomendujemy tej diety w przypadku silnej alergii pokarmowej na gluten czy celiakii.

Dieta bez laktozy przy nietolerancji tego składnika jest formą leczenia osób, których organizm nie trawi cukru znajdującego się w mleku. Dieta eliminuje produkty będące źródłem laktozy oraz łagodzi objawy nietolerancji pokarmowej i zapobiega ich ponownemu pojawieniu się. W tej diecie nabiał krowi został zastąpiony produktami nabiałowymi nie zawierającymi laktozy a także nabiałem kozim oraz produktami białkowymi pochodzenia roślinnego. Posiłki są różnorodne i odpowiednio skomponowane, co zapobiega niedoborom wapnia. Z uwagi na konieczność odpowiedniej podaży białka w menu uwzględniane jest również mięso, jaja oraz ryby, a także większa ilość warzyw strączkowych. Dieta ta może okazać się pomocna (w przypadku niektórych chorób) przy redukcji wagi a także jej podtrzymywaniu w zależności od wybranej kaloryczności.. Dieta nie jest zalecana osobom z silną nietolerancją laktozy z uwagi na obecność nabiału koziego, który zawiera niewielkie ilości laktozy, z reguły dobrze przyswajalnej przez osoby z nietolerancją.

Protokół autoimmunologiczny (ang. autoimmune protocol albo AIP) to sposób odżywiania stosowany przy chorobach autoimmunologicznych, podczas których układ odpornościowy przestaje rozróżniać obce białka od swoich i zaczyna atakować własne tkanki i narządy.
Protokół autoimmunologiczny jest zbliżony do diety paleo, jednak wyklucza więcej pokarmów. Podstawą protokołu autoimmunologicznego jest restrykcyjna i ścisła dieta paleo bez żadnych zbóż (pszenica, żyto, jęczmień, ryż, kukurydza, proso), pseudozbóż (gryka, komosa ryżowa/quinoa, szałwia hiszpańska/chia), roślin strączkowych
i nabiału.
Menu protokołu autoimmunologicznego oparte jest o takie produkty jak tłuste ryby, skorupiaki, podroby, w tym wątróbka, dobrej jakości mięso, warzywa z wyjątkiem psiankowatych a przede wszystkim zielone – zarówno surowe, jak i gotowane, zdrowe tłuszcze zwierzęce, oliwa z oliwek, awokado, olej kokosowy, umiarkowanie owoce, probiotyki - niepasteryzowane kiszonki oraz kefir i jogurt z mleka kokosowego, kefir wodny.
Protokół autoimmunologiczny nie leczy chorób autoimmunologicznych, ale może doprowadzić do ich remisji, czyli zatrzymania i ustąpienia (albo chociaż złagodzenia) objawów.

PRZYKŁADOWE MENU:

DIETA PALEO

 

I Śniadanie:

Jajecznica na boczku z jarmużem i pomidorami

II Śniadanie:

Zupa z gruszki i z pietruszki

Obiad:

Gulasz wołowy, kiszona kapusta

Podwieczorek:

Frytki warzywne w ziołach

Kolacja:

Sałata z pancettą i krewetkami

 

DIETA BEZ GLUTENU

 

I Śniadanie:

Twarożek z warzywami i pestkami dyni z bezglutenowym pieczywem

II Śniadanie

Czekoladowe, lekko wytrawne brownie

Obiad:

Gulasz wołowo-warzywny z puree z zielonego groszku

Podwieczorek:

Sałatka z soczewicą, pieczoną dynią i ziarnami sezamu z dressingiem miodowo-balsamicznym

Kolacja:

Zapiekany łosoś z warzywami i pomidorkami koktajlowymi

DIETA BEZ LAKTOZY

 

I Śniadanie:

Owsianka z bananem na mleku kokosowym

II Śniadanie:

Twarożek kozi z ziołami z pieczywem pełnoziarnistym

Obiad:

Orkiszowa tarta brokułowa z szynką prosciutto

Podwieczorek:

Mus jabłkowo-malinowy

Kolacja:

Sałatka z kurczakiem, ryżem i selerem naciowym

 

DIETA AIP (PROTOKÓŁ AUTOIMMUNOLOGICZNY)

 

I Śniadanie:

Boczek smażony na oleju kokosowym na sałacie z warzywami

II Śniadanie :

Pieczone jabłko cynamonowe

Obiad:

Grillowany udziec z kurczaka z rozmarynem, sałatka z tartych buraków

Podwieczorek:

Sałatka owocowo-bakaliowa

Kolacja:

Pulpeciki wołowe w sosie koperkowym, kapusta kiszona

Zamów!
(1200, 1400, 1600, 1800 kcal)

Dieta opracowana dla dzieci, składa się z 3 posiłków: śniadania, II śniadania, i obiadu. Posiłki są tak skomponowanie, aby można je było zabrać do szkoły, bezpośrednio
w dostarczonych przez nas szczelnych opakowaniach. Podane kaloryczności odpowiadają zapotrzebowaniu kalorycznemu w okresie rozwoju i dojrzewania.
W menu wykorzystywane są produkty ze wszystkich grup żywieniowych, przez co jadłospis jest prawidłowo zbilansowany, a posiłek zachęca swoim apetycznym wyglądem oraz smakiem. Dania są kolorowe i estetycznie podawane.

PRZYKŁADOWE MENU:

I Śniadanie:

Kanapeczki z indykiem i warzywami

II Śniadanie:

Orzechowo-daktylowo-kokosowe kulki a’ la Rafaello

Obiad:

Kotleciki z soczewicy z kolorowym ryżem i marchewkami baby

Zamów!
(1200, 1500, 1800, 2000, 2500 kcal)

Dieta z niskim IG skierowana jest do  osób z cukrzycą, insulinoopornością czy hipoglikemią* lub tych, którzy znajdują się w stanie przedcukrzycowym i powinni ograniczyć słodkie posiłki. W diecie tej wyeliminowane są potrawy słodkie, tłuste
i ciężkostrawne, ograniczona jest także zawartość łatwoprzyswajalnych węglowodanów, jednocześnie jest to dieta dostarczająca odpowiednią ilość składników odżywczych, by unikać suplementacji witaminowo-mineralnej. Podstawę diety stanowią pełnoziarniste produkty zbożowe, mięso, ryby, nabiał, jaja, nasiona roślin strączkowych oraz warzywa i owoce o niskim i średnim IG.
Dieta w cukrzycy, insulinooporności, czy hipoglikemii jest jednym z najistotniejszych czynników gwarantujących osiągnięcie właściwych wyników leczenia. Pozwala regulować poziom cukru we krwi lub też wspomagać leczenie doustnymi lekami przeciwcukrzycowymi czy insuliną. Jest to program żywieniowy zapobiegający wahaniom poziomu glukozy we krwi oraz umożliwiający osiągnięcie należnej masy ciała, dzięki czemu zmniejsza się ryzyko powikłań. Możemy ją traktować zarówno jako dietę odchudzającą lub też jako dietę stabilizującą osiągniętą wagę.

*osoby z hipoglikemią przed złożeniem zamówienia proszone są o kontakt mailowy z naszym dietetykiem pod adresem: dietetyk@bomba-dietetyczna.pl,  gdyż dieta w hipoglikemii  wyjątkowo zawiera 3 posiłki i musi być zaplanowana indywidualnie wg. ścisłych zaleceń dietetyka w każdym konkretnym przypadku.

PRZYKŁADOWE MENU:

 

I Śniadanie:

Owsianka z kiwi

II Śniadanie

Hummus z rzodkiewką, wafle ryżowe

Obiad:

Zapiekana cielęcina z żurawiną i prażonymi migdałami, podana z brokułami i brązowym ryżem

Podwieczorek:

Krem z zielonego groszku z orzechami

Kolacja:

Szaszłyk z indykiem i warzywami na sałacie z sosem czosnkowym, pieczywo graham

Zamów!
(oferta skrojona na miarę Twoich oczekiwań)
Skontaktuj się z nami, a przygotujemy dla Ciebie dietę spełniającą Twoje osobiste preferencje.

Zamów!